Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Στο στόχαστρο του Κογκρέσου η Toyota


To μεταφέρω από το http://www.axiplus.gr/ για να δείτε πως αντιμετωπίζεται το θέμα της οδικής ασφάλειας και πως προστατεύεται ο καταναλωτής στα πολιτισμένα Κράτη . Επίσης κάποτε πρέπει να πάψουμε να ζούμε με μύθους όπως αυτός της Ιαπωνικής αξιοπιστίας ...

Ήγγικεν η ώρα για τη πολυαναμενόμενη έναρξη της ειδικής εξεταστικής επιτροπής του αμερικανικού Κογκρέσου που ελπίζεται να ρίξει άπλετο φως στις συνθήκες κάτω από τις οποίες η Toyota, η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία διεθνώς, οδηγήθηκε σε μία από τις μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων στην επιχειρηματική ιστορία. Με δεδομένο δε, ότι ο καταιγισμός των αποκαλύψεων γύρω από την υπόθεση συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, η διαδικασία παίρνει ακόμη μεγαλύτερη αξία.

Προσπαθώντας να αποφύγει τα χειρότερα και να αποκλιμακώσει την ένταση της σημερινής ημέρας, η Toyota επέλεξε να δώσει από χθες στη δημοσιότητα αρκετά στοιχεία από τη σημερινή, ατομική δήλωση που πρόκειται να διαβάσει ενώπιον των μελών της επιτροπής ενέργειας και εμπορίου της Βουλής, ο πρόεδρος της εταιρείας Ακίο Τογιόντα. Η δήλωση έκανε ήδη πάταγο, καθώς ήταν αρκούντως απολογητική, με την εταιρεία να αναγνωρίζει πλέον επισήμως, αυτό που ουσιαστικά είχαν αρχίσει να υποψιάζονται οι πάντες: ότι η φρενήρης επέκταση της αυτοκινητοβιομηχανίας οδήγησε σε λάθη και παραλήψεις στο τομέα της ασφάλειας. Επιπλέον, ήταν απολογητική ως προς τη καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στο χειρισμό των προβλημάτων που εντοπίστηκαν στα οχήματα της.

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι ο κ.Τογιόντα δεν θα περάσει δύσκολες ώρες σήμερα, έχοντας να αντιμετωπίσει ένα σαφέστατα εχθρικό ακροατήριο, και κυρίως ένα ακροατήριο με διαφορετική κουλτούρα, που αδυνατεί να κατανοήσει το παραδοσιακό εσωστρεφή τρόπο λειτουργίας μιας ιαπωνικής βιομηχανίας. Γεγονός που φάνηκε ακριβώς στο τρόπο με τον οποίο η εταιρεία αντέδρασε αρχικά στην υπόθεση, κλείνοντας τις γέφυρες επικοινωνίας, και προσπαθώντας να κρατήσει κρυφά τα του οίκου της. Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία έχει επενδύσει πολλά στη κατάθεση του εμπειρότατου ντόπιου προέδρου της Toyota Βορείου Αμερικής, Γιοσίμι Ινάμπα, αλλά και στη χθεσινή "αντεπίθεση" από τον διευθυντή του τμήματος marketing στις ΗΠΑ, Τζιμ Λεντς, ο οποίος στάθηκε ιδιαίτερα στις διορθωτικές κινήσεις που έχει δρομολογήσει ο όμιλος προκειμένου μελλοντικά να ερευνά και να αντιμετωπίζει εγκαίρως κάθε καταγγελία, και κάθε πρόβλημα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία, εξάλλου, ότι η δημοσιότητα που θα πάρει η εξεταστική επιτροπή -που θα συνεδριάσει τρεις φορές μέσα στο επόμενο δεκαήμερο- ειδικά εντός της Αμερικής, θα παίξει σημαντικό ρόλο στη δυνατότητα του ομίλου να ανακτήσει μέρος της χαμένης εμπιστοσύνης των αγορών. Μάλιστα, ακόμη και μέλη του κυβερνητικού συμβουλίου της Ιαπωνίας κάλεσαν δημοσίως τη διοίκηση της Toyota, να τηρήσει με διαφάνεια τη διαδικασία, χρησιμοποιώντας το βήμα που θα της δοθεί, όχι απλά για να απαντήσει στις καταγγελίες εναντίον της, αλλά για να ξανακερδίσει τον απλό καταναλωτή.

Βέβαια, το αντίθετο, ήτοι να αποκρύψει στοιχεία, θα ήταν μάλλον δύσκολο με δεδομένο ότι η εταιρεία κλήθηκε και παρέδωσε κρίσιμα εσωτερικά έγγραφα που αφορούν την υπόθεση. Έγγραφα που όπως ανέφερε σαφώς ο πρόεδρος της επιτροπής, κ.Χένρι Γουάξμαν, σε ιδιαίτερα καυστική επιστολή του προς την Toyota επιβεβαιώνουν ήδη τρία σημαντικά στοιχεία. Πρώτον ότι η εταιρεία συστηματικά απέκλειε τη πιθανότητα κάποια ηλεκτρονικά προβλήματα να προκαλούσαν ακούσια επιτάχυνση των οχημάτων, παρά τα πολλαπλά παράπονα που είχε δεχτεί ήδη από το 2001. Δεύτερον ότι η έρευνα και η έκθεση που συνέταξε για το θέμα η ίδια η Toyota, συνετάχθη μόλις πρόσφατα, ήτοι με χαρακτηριστική καθυστέρηση, και επιπλέον περιείχε σοβαρότατες ατέλειες. Και τρίτον ότι οι δημόσιες διαβεβαιώσεις της Toyota για την επάρκεια των πρόσφατων ανακλήσεων περιείχαν παραπλανητικά στοιχεία.

Μάλιστα, ο βετεράνος βουλευτής δεν χαρίστηκε ούτε προς την αρμόδια αμερικανική υπηρεσία για την οδική ασφάλεια, την NHTSA επικρίνοντας την για την πλημμελή και ανεπαρκή αντίδραση της στην υπόθεση, και τις καταγγελίες που είχε δεχτεί από Αμερικανούς καταναλωτές. Για το τελευταίο, άλλωστε, έχει κατατεθεί να απαντήσει και ο Αμερικανός υπουργός Συγκοινωνιών Ρέι ΛαΧουντ, ο οποίος αναμένεται να επιβεβαιώσει την επέκταση της έρευνας που διεξάγεται γύρω από τα καταγεγραμμένα προβλήματα στα οχήματα της Toyota, το πότε ακριβώς διαπιστώθηκαν, και βέβαια το πως και πότε αντέδρασε η εταιρεία. Ειδικά μετά την αποκάλυψη από το υπουργείο, εσωτερικού εγγράφου της εταιρείας, από το οποίο προκύπτει ότι η Toyota εξοικονόμησε περί τα εκατό εκατομμύρια δολάρια πείθοντας τις αρμόδιες αρχές να συμφωνήσουν σε μια χαμηλού κόστους λύση για την αντιμετώπιση των κρουσμάτων ανεπιθύμητης επιτάχυνσης στα μοντέλα της.

Είναι, πλέον, σχεδόν βέβαιο ότι η εταιρεία θα βρεθεί ενώπιον τσουχτερών προστίμων για την υπόθεση, πέρα από τη βροχή των αγωγών που έχει δεχτεί από Αμερικανούς πολίτες, αλλά και το δεδομένο οικονομικό κόστος που θα προκύψει από τη πιθανή κάμψη των πωλήσεων της σε όλο τον κόσμο.

Πάντως, το τελευταίο στοιχείο, και το ντόμινο που μπορεί να προκαλέσει ο οικονομικός κλυδωνισμός της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας αιτιολογεί και τα μηνύματα συμπαράστασης που δέχεται από συγκεκριμένες ομάδες και κέντρα εξουσίας, που θα πληγούν μαζί της. Από την ευρύτερη ιαπωνική οικονομία έως την ήδη βαλλόμενη αμερικανική αγορά εργασίας. Μάλιστα, δεκάδες ντίλερς της από όλη την Αμερική πρόκειται να καταφτάσουν σήμερα στην Ουάσιγκτον προκειμένου να διατυμπανίσουν τη στήριξη τους προς τη διοίκηση της Toyota, και να θυμίσουν με τον τρόπο αυτό στους βουλευτές ότι διακυβεύονται εκατοντάδες πολύτιμες θέσεις εργασίας σε μια περίοδο που η ανεργία βρίσκεται στα ύψη.

Αντιστοίχως, οι κυβερνήτες τεσσάρων πολιτειών που φιλοξενούν εργοστάσια της Toyota απέστειλαν επιστολή προς το Κογκρέσο, διαμαρτυρόμενοι έντονα για τα ανησυχητικά μηνύματα που εκπέμπει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση με τις εσπευσμένες πράξεις και αντιδράσεις της γύρω από την υπόθεση. Μάλιστα, όπως επεσήμανε σε συνέντευξη του ένας από τους τέσσερις της επιστολής, ο κυβερνήτης της Ιντιάνα, κ.Μιτς Ντάνιελς, με δεδομένο ότι το Δημόσιο ελέγχει πλέον το 61% της General Motors, η επίθεση του κατά της Toyota, δίδει την εντύπωση ότι πρόκειται για διακριτική μεταχείριση κατά ενός ανταγωνιστή του.

1 σχόλιο:

  1. Ti έχετε να πείτε τώρα Ιαπωνόδουλοι, μας έχετε πρήξει τα αρχίδια με την αξιοπιστία των Ιαπωνικών ... Για κλάματα είναι όλα τα Ιαπωνικά κατασκευάσματα ακόμα και το Nissan GTR

    ΑπάντησηΔιαγραφή