Έχει γίνει μεγάλη συζήτηση στο blog πάνω στο θέμα των βελτιωτών Porsche και γενικότερα της βελτίωσης . Έχουμε φτάσει όμως να συγκρίνουμε εντελώς ανόμοια πράγματα και μη συγκρίσιμα μεγέθη . Αφορμή για όλες αυτές τις αντιπαραθέσεις είναι το πρόγραμα APR για 997ΤΤ το οποίο κατά την γνώμη μου είναι ένα κορυφαίο προϊον . Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί ένα προϊόν και συγκεκριμένα ένα πρόγραμα με κάποιους βελτιωτικούς οίκους με ιστορία, παρουσία στους αγώνες και στις πίστες, παρουσιάσεις σε περιοδικά και πιστούς οπαδούς από τότε που ούτε σε φωτογραφία δεν ξέραμε πως μοιάζει το 911 και αυτά που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα κατά 99% ήταν συναρμολογούμενα από 18 διαφορετικά αυτοκίνητα ... Σπουδαίο το APR αλλά όπου και να ρωτήσετε αυτός που πάει στον RUF πχ δεν κοιτάει αλλού, ούτε τον ενδιαφέρει κάτι άλλο, επιπλέον καταθέτει πολύ σοβαρά ποσά αλλά ξέρει γιατί το κάνει .
Κάποια στιγμή η Αμερική γέμισε με σούπερ μάρκετ που πουλάνε εξαρτήματα για Porsche και παρέσυρε και την Γερμανία η οποία έχει και αυτή πλέον φτηνά εξαρτήματα . Λέω εξαρτήματα-προϊόντα γιατί δεν μιλάμε για ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο σύμφωνα με την φιλοσοφία κάποιου μηχανικού και με την ευθύνη του . Να έχετε όμως στο μυαλό σας, ότι η φτήνια τρώει τον παρά ... Φέρε τουρμπίνες, ιντερκούλερ, φιλτροκούτια που καίνε τα MAF, MAF Hitaci να μην καίγονται, χταπόδια που ανοίγουν, καρμπον σωληνώσεις που χάνουν και εκατοντάδες άλλα εξαρτήματα που έχουν μάθει από την βιομηχανία βελτιώσεως γιαπωνέζικων αυτοκινήτων . Τα αποτελέσματα αυτής της νοοτροπίας τα είδαμε στην Ελλάδα . Porsche που έχουν πάψει πια να είναι αυτό που λέει το όνομά τους και είναι κάτι αναξιόπιστα κατασκευάσματα που ψάχνεις να βρεις σε τι χρησιμεύουν και ποιός είναι ο προσανατολισμός τους . Υποτίθεται είναι κοντράδικα αλλά δεν πάνε κόντρες γιατί είτε είναι χαλασμένα είτε για να νικήσουν πρέπει να πατήσουν μετά τα 280km/h . Ανεβαίνουν κάθε τρεις και λίγο στα δυναμόμετρα για να ρυθμίσουν και όταν βγαίνουν στον δρόμο απορούν που χάθηκαν τα 570WHP . Απορίες πολλές που ποτέ δεν πρόκειται να λυθούν γιατί ουδέποτε υπήρξε σχέδιο . Πολλά τα πεταμένα λεφτά και χειρότερο από όλα το περιστατικό της ανατίναξης του ΤΤΡ , μεγαλύτερο όνειδος και ασχετοσύνη για PORSCHE turbo δεν έχει υπάρξει .
Υπάρχει όμως και η επιβαβαίωση του γνωμικού "ακριβοί στην σταχτη και φτηνοί στο μέλι" . Το πρόγραμα APR είναι ακριβό για κάποιους στα 3500 ευρώ, είναι φτηνό όμως για μένα σύμφωνα με αυτά που προσφέρει . Στα σούπερ μάρκετ βρίσκουν πρόγραμα των 300 ευρώ και είναι ευχαριστημένοι, μάλιστα για την τιμή αυτή βάζουν και την φίρμα στην υπογραφή τους στα φόρουμ . Φτηνά για κάποιους αλλά πεταμένα λεφτά και χαμένη ευκαιρία για να αναδειχτεί το 997ΤΤ . Επιπροσθέτως μπορεί να είναι επιζήμιο γιατί είναι ιδιαίτερα στεγνό και όποιος το χρησιμοποιεί αφενός τρέχει στους εξατμισάδες για κολήσεις στα χταπόδια αφαιτέρου όσο και ανθεκτικό να είναι ένα 997ΤΤ επηρεάζεται η μακροζωία του .
Όμως το ΑPR κοστίζει όπως κοστίζει το πρόγραμα της EVOTECH, δεν χαρίζονται ούτε τα πουλάνε στα περίπτερα . Οι φίλοι μου από την EVOTECH με διαβεβαιώνουν με στοιχεία ότι το πρόγραμά τους για 997ΤΤ υπερτερεί σε κάποια σημεία του ΑPR και τους πιστεύω αλλά το EVOTECH δεν έχει σχέση με τις φτηνιάρικες κονσέρβες που τις μοιράζουν τζάμπα και για να τις πουλήσουν κάνουν προσπάθεια να τις ρετουσάρουν πάνω στα δυναμόμετρα και με τα λαπτοπ .
Ακραίο παράδειγμα Γερμανού βελτιωτή είναι ο KORO motors-engineering . O βελτιωτής αυτός έχει φτάσει τα GT1 μπλοκ 5,2 lt ! Δουλειές απίστευτες και πανάκριβες οι πιο ακραίες . Κάντε κλικ στον πίνακα πάνω να δείτε . Υπάρχουν άνθρωποι που δεν διστάζουν να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για ένα απόλυτο και μοναδικό 911 . Όπως για παράδειγμα το μοναδικό ατμοσφαιρικό GT3 5,2 612PS, τελική πάνω από 350 km/H και 0-100 3.2s . Όπως καταλαβαίνεται ένα τέτοιο 911 δεν μπορούμε να το συγκρίνουμε με turbo, υπάρχουν όμως και για τα turbo τέτοιες απόλυτες μετατροπές . Όσο ακριβές και αν σας φαίνονται ο KORO δεν απέφυγε την πτώχευση ! Μάλον φτηνά τα πούλαγε σε σχέση με το κόστος της εξέλιξης και την ποιότητα υλικών και μηχανουργίας που απρείχε .
Τέλος δεν εξαρτάμαι οικονομικά από κανέναν βελτιωτή και είμαι πρόθυμος να παρουσιάσω από το blog οποιαδήποτε δουλειά μου ζητηθεί, αντιθέτως δεν πρόκειται να υποκρύψω κανένα στοιχείο που πέφτει στην αντίληψη μου .
Ποια περιπτερα και ποια super market ? Aπο τα πανερια μαζευουν ρεταλια και τα συνδιαζουν ...
ΑπάντησηΔιαγραφήKORO...οντως σπουδαιος μηχανικος...οπως γνωριζεις φιλος προ 2ετιας ειχα παει να δω απο κοντα την δουλεια του....το κοστος εξελιξης δυστυχως τον εφαγε,για να κατασκευασει ενα στροφαλο για το GT3 αναφερεις χρειαζοτανε και χρονο και χρημα...αν και απο οσο εχω μαθει στο εγαστηριακι του ακομη ασχολειται με καποιους κινητηρες...αλλα τι να το κανεις,εφοσον ολοι εχουνε γινει ειδικοι με τα πορσε..καποιος(ως γνωστον ανωνυμος)μου την ειχε πει κι ολας για τις VTG σε σχεση με τις ρουλεμανατες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσο αφορα τα προγραμματα,η αληθεια ειναι οτι μονο 4-5 μυαλα μπορουνε να φτιαξουνε "σωστα" και "καλα" προγραμματα...αν και νομιζω οτι στο εχουνε πει και στην EVOTECH αυτο...ολα τα υπολοιπα ειναι λιγοπολυ copy(δεν αναφερομαι σε ελληνες βελτιωτες..δεν γνωριζω περι αυτων και ουτε θελω να μαθω)...στην porsche θα επρεπε να τραβανε τα αρχιδια του που τοσο ευκολα παρουσιαζονται τοσο καλα και φτηνα προγραμματα με απιστευτα αποτελεσματα...
to apr exei 3500Euro stin ellada...sthn ameriki exei 3000USD...toso aksizei...apla edo prepei na vgaloun aki ta lefta pou sou dinoun gia na les oti les.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα 3000USD αντιστοιχούν με 2850 ευρώ με την σημερινή ισοτιμία και τους φόρους . Τι 2 τι 3 χιλιάδες ευρώ το APR είναι η καλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει κάποιος στο 997Τ . Κάποιοι άλλοι επένδυσαν πάνω από 20.000 ευρώ και πάλι πίσω είναι , μάλιστα ο ένας πέρασε και από το ταμείο να πληρώσει καινούριο μοτέρ ... Τώρα αν βάζει καπέλο η APR εδώ 500 ευρώ καλά κάνει .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν σας έμοιαζε ο yellow δεν θα σας έλεγε τι έχει το νινί και ο Θόδωρας και θα χτυπιόσασταν τώρα . Σας μαθαίνει και αντί για ευχαριστώ γκρινιάζετε . Στου Βλάσση δεν υπάρχει 997Τ που να μην έχει γίνει APR και είναι δεκάδες πια οι υπερικανοποιημένοι ιδιοκτήτες και μεταξύ αυτών κάποιοι που είχαν άλλα προγράματα !
Θα συμφωνήσω με τον φίλο μου Greek GT3 ως προς τα προγράμματα και την αξιοπιστία. Όσο για τις VTG που υποτίθεται ότι σου "την είπανε", φίλε, μην ασχολείσαι, δεν αξίζει. Όποιος διώχνει VTG από turbo είναι εγκληματίας των Porsche και ξέρουμε πολύ καλά ότι στην Ελάδα υπάρχουν πολλοί τέτοιοι. Δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε το θέμα... μου αρκεί πάντως που υπάρχουν και άνθρωποι (έστω και λίγοι) που έχουν και θα συνεχίσουν να έχουν γνήσια Porsche νοοτροπία και δεν δυαλύουν αυτοκίνητα, αλλά απλώς εκμεταλεύονται τις δυνατότητές τους στο μεγιστο, χωρίς να αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η RUF π.χ. δεν διώχνει VTG που να χτυπιέσαι κάτω! Αλλά η RUF δεν κάνει για Έλληνες όμως. Τουλάχιστον όχι για όλους... ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για το APR που τόση φασαρία γίνεται άσκοπα, θα πω το εξής: Όλοι βλέπουν το αποτέλεσμα βραχυπρόθεσμα. Μεγάλο λάθος. Αν δουν λίγο το θέμα επί μακρόθεν, θα καταλάβουν ότι το marketing και ο ντόρος νικάνε την αξιοπιστία και φουσκώνουν τις τσέπες των APR, TTP, κ.α. λοιπων εταιρειών του ίδιου βεληνεκούς. Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Μαθήματα μέσω του internet δεν παραδίδονται.
To ΑPR είναι ένα πρόγραμα από μια εταιρία μεγάλη στην Αμερική νούμερο 1 στα VAG και δεν αλλοιώνει την εγγύηση στην Αμερική . Μην το βάζουμε στην ίδια μοίρα με προγράματα άλλα που μετά από 10.000 χλμ κάνουν τα 997Τ να κουδουνάνε ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εγγύηση, αγαπητέ, δίδεται από το εργοστάσιο για κάθε αυτοκίνητο και δεν είναι στο χέρι των Αμερικάνων να αποφασίσουν πότε ισχύει και πότε όχι. Οι αξιόπιστες πληροφορίες λοιπόν ως προς την εγγύηση προέρχονται από το εργοστάσιο και όχι από τον κάθε τυχόντα, Αμερικάνο, Γάλλο, Άγγλο κ.λ.π. Ευθέως λοιπόν, παραδέχομαι ότι αμφισβητώ το γεγονός ότι ισχύει η εγγύηση του αυτοκινήτου με πρόγραμμα APR.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Αμερική στα VAG με πρόγραμα APR ισχύει κανονικά η εργοστασιακή εγγύηση όπως επί γερμανικού εδάφους για όποιο πρόγραμα παίρνει έγκριση .
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πρέπει να επιμείνω άλλο στο παρόν θέμα, αλλά για τελευταία φορά λέω ότι το εργοστάσιο ΔΕΝ δέχεται ούτε καν εξάτμιση aftermarket να βάλει κανείς, θα δεχτεί πρόγραμμα που έχει άμεση σχέση με την αξιοπιστία του κινητήρα? Και ποιά είναι αυτά τα εγκεκριμένα προγράμματα, των οποίων ισχύει η εργοστασιακή εγγύηση? Αν ενέκρινε το εργοστάσιο το τάδε πρόγραμμα π.χ., πως θα καταλάβει ότι εσύ δεν το άλλαξες με ένα TTP ή 9ff? Πλάκα μου κάνετε ρε παιδιά? Είναι δυνατόν το εργοστάσιο να κάτσει να ψάξει ποιάς εταιρείας πρόγραμμα έβαλε ο καθένας και αν όντως δεν το άλλαξε ή δεν επενέβει ο ίδιος με laptop???? Γίνονται αυτά τα πράγματα? Μετά πρέπει να στήσει ένα παράρτημα στην Ελλάδα να αλλάζει κινητήρες συνεχώς! Επίσης επαναλαμβάνω το εξής: Η εγγύηση και οι όροι του εργοστασίου είναι ίδιοι παντού! Δεν παίζει ρόλο που βρίσκεται το αυτοκίνητο και σε ποιό μέρος του κόσμου βολτάρει! Σοβαρευτείτε!
ΑπάντησηΔιαγραφή