Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

BMW M3 ESS vs Audi RS6 Evotech





Porsche 911 Turbo Switzer R800 vs Porsche 911 Turbo Switzer R750




Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

911 Σε σκοπευτήριο





Να δωρίσει την Πόρσε του σε σκοπευτήριο αποφάσισε άγνωστος άνδρας, όταν κατάλαβε ότι η επισκευή της θα του κόστιζε μια περιουσία. Το πανάκριβο όχημα δέχθηκε 10.000 σφαίρες (Pics)Περισσότερες από 10.000 σφαίρες! Αυτή η ασημί Πόρσε 911 είχε παρουσιάσει μια σειρά από προβλήματα στον κινητήρα και το σύστημα ψύξης και επρόκειτο να κοστίσει στον ιδιοκτήτη της περισσότερα από 16.000 δολάρια για να την επισκευάσει.Ο πλούσιος ιδιόκτητης της, τα στοιχειά του οποίου δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια.

να ξεχάσει τη στεναχώρια του τη δώρισε σε ένα σκοπευτήριο ώστε να την κάνουν "σουρωτήρι" από τις σφαίρεςΗ λέσχη ήταν αυτή του Northeast Shooters στην New England όπου τα 140 μέλη της έλαβαν την άδεια να πυροβολήσουν κατά βούληση λίγο πριν της βάλουν φωτιά και την καταστρέψουν ολοκληρωτικά.Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τον John Beauchemin, ένα από τα 140 μέλη της λέσχης.Ο ίδιος δήλωσε στη Βρετανική Daily Mail "Το αυτοκίνητο ήταν στα 100 μέτρα απόσταση. Είχαμε πολλούς νέους και άπειρους σκοπευτές και ανθρώπους που χρησιμοποιούσαν πιστόλια" και πρόσθεσε "Κάποιοι από εμάς ήμασταν αρκετά γρήγοροι και ακριβείς με το στόχο. Πάντα ήθελα στη ζωή μου να καταστρέψω κάτι όμορφο... εκτός από μια Porsche"

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

BMW 1-series M vs Μ3






Audi R8 GT vs Corvette Z06 vs GT-R vs 911 Turbo S






Hockenheimring Short Course


1. 1.09,9 min - Nissan GT-R (Vmax. 206 km/h)
2. 1.11,0 min - Porsche 911 Turbo S (Vmax. 208 km/h)
3. 1.11,2 min - Audi R8 GT (Vmax. 205 km/h)
4. 1.11,6 min - Corvette Z06 (Vmax. 201 km/h)


Verdict:Very close results. The GT-R won because of its price-power ratio. The Turbo S is a monster on the straightline, the Vette dominates at the braking (100-0 km/h in a sensational 31,4 meters).
The R8 GT on street tyres is not so well balanced as it is with semi-slicks.

Τετάρτη 15 Ιουνίου 2011

ALPINA B5 S vs BMW M5 Touring 507 HP (E61)



G-Power BMW M6 6,0 "stroker" SKII Bi-Kompressor




Mercedes SL65 AMG vs ESS BMW M3 VT-625 6-speed manual





Switzer Nissan GT-R P800 vs Xtra Power Mercedes SLS Kompressor 730 HP

Lamborghini LP560-4 Gallardo vs MTM Audi RS6

Katech Corvette Z06 vs ESS BMW M3 VT-625 6-speed/Xtra Power Mercedes SLS AMG Kompressor






Lamborghini Superleggera (Mk I) vs LP560-4



Cargraphic 911 GT3 RSC 3.8 vs Geiger Corvette Grand Sport Kompressor vs MTM R8 GT3-2 R-tronic







1st place - Cargraphic 911 GT3 RSC 3.8 - The tuned GT3's engine produced 474 hp, 39 hp more than the stock one. The gearratios are shortened for the track-use, that's why its topspeed is "only" 293 km/h (per GPS). The acceleration is the best out of the trio: 0-200 km/h in just 12,7 seconds. Braking performance is brutal, even if the car's equipped with the standard brakes (no PCCB). The Sachsenring tracktime of 1:34,69 min is just 0,06 seconds faster than the stock 911 GT3 RS' time. Handling and cornering is on RS-level.
  • Engine: B6, 3797 ccm
  • Power, torque: 474 hp, 448 Nm (329 lb-ft)
  • Gearbox: 6-speed-manual, RWD
  • Tyres: Michelin Pilot Sport Cup (front: Cup+)
  • Weight: 1495 kg (3296 lb)
  • GPS-verified topspeed: 293 km/h (182 mph)
  • 0-100 km/h in 4,0 s
  • 0-200 km/h in 12,9 s
  • 0-250 km/h in 21,3 s
  • Flexibility (80-120 km/h): 5,5 s/6,8 s (5th/6th gear)
  • Braking (100-0 km/h): 33,1 m (warm)
  • Basic price: €120.643,-
  • Price as tested: €144.477,-
2nd place - Geiger Corvette Grand Sport Kompressor - Corvette Grand Sport with a supercharger, ZR1-wheels and rear-spoiler. Sounds good, isn't? Actually it's not that good... The engine now produces 550 hp (38 more than a Z06) and 653 Nm of torque, and that's too much for the 335 mm-wide rear tyres. The car hit 100 km/h in 4,5 seconds (0,5 seconds slower than a Z06 and a whole second slower than the mighty ZR1). The topspeed is impressive however: with its shortened 5th gear the testcar reached 325 km/h. Braking performance? From 200 km/h 157,8 metres - that's unacceptable from a supercar like this.
  • Engine: V8, kompressor
  • Power, torque: 550 hp, 653 Nm (480 lb-ft)
  • Gearbox: 6-speed-manual, RWD
  • Tyres: Michelin Pilot Sport PS2 ZP (front: M01)
  • Weight: 1480 kg (3263 lb)
  • GPS-verified topspeed: 325 km/h (202 mph)
  • 0-100 km/h in 4,5 s
  • 0-200 km/h in 13,6 s
  • 0-250 km/h in 21,4 s
  • Flexibility (80-120 km/h): 6,0 s/8,8 s (5th/6th gear)
  • Braking (100-0 km/h): 38,2 m (warm)
  • Basic price: €66.000,-
  • Price as tested: €106.095,-
3rd place - MTM R8 GT3-2 R-tronic - The most interesting car in the test. The engine: V8 with supercharger, which produces 560 hp and 580 Nm. Straightline performance: the Launch Control is hard on the clutch (only 3 launches are allowed, than you have to wait 'til it cools down), 0-100 km/h is 4,3 s (same as the standard R8 with R-tronic). Topspeed is 295 km/h - with the original bodykit 317 km/h is possible. Handling: the testcar was a pre-production one, as they say: "it isn't brilliant yet, but quite a fun to drive". On the Sachsenring the car was 0.9 seconds faster than the R8 V10 R-tronic. And it will be faster...
  • Engine: V8, kompressor
  • Power, torque: 560 hp, 580 Nm (426 lb-ft)
  • Gearbox: 6-speed-sequential, RWD
  • Tyres: Michelin Pilot Sport Cup (rear: Cup+)
  • Weight: 1623 kg (3578 lb)
  • GPS-verified topspeed: 295 km/h (183 mph)
  • 0-100 km/h in 4,3 s
  • 0-200 km/h in 14,3 s
  • 0-250 km/h in 23,5 s
  • Flexibility (80-120 km/h): 2,6 s (Kickdown)
  • Braking (100-0 km/h): 38,1 m (warm)
  • Basic price: €116.500,-
  • Price as tested: €212.375,-

Bugatti Veyron vs Koenigsegg CCXR




Δευτέρα 13 Ιουνίου 2011

Wiesmann Driving from Tim Rigter on Vimeo.

Ruf RGT-8 - First Look







Έγινε παρουσίαση της πρώτης V8 911 της RUF RGT-8 στο αμερικάνικο περιοδικό Road & Track . Ο 4.5-liter Ruf V-8 είναι ελαφρύτερος από τον Porsche flat-6 και αποδίδει 550 hp .


Ford Escort ΜΚI dragster