Σάββατο, 31 Αυγούστου 2013

Korres project 4



  Ο Δημήτρης Κορρές -χωρίς άλλες συστάσεις- είναι ένα πρόσωπο το οποίο η γενική μετριότης και το βόλεμα, αναγκάστηκε να ανάγει σε μύθο, στον χώρο της αρχιτεκτονικής και της μηχανικής. O ίδιος, εξαιρετικά απλός και φιλικός (όπως όλοι οι σοβαροί άνθρωποι) παραμένει μοναδικά ανήσυχος θεωρώντας την αρχιτεκτονική και την μηχανική μέγα πεδίο έρευνας, πειραματισμού και πρακτικής εφαρμογής. Στη σκέψη του όλα αυτά είναι μια ενιαία γραμμή η οποία εκκινεί από τα πολύ αρχαία χρόνια και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Ο σημερινός αρχιτέκτων στην Ελλάδα έχει να ανταγωνιστεί τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη: "να φτιάξεις μια ξερολιθιά που να αντέξει 2500 χρόνια και να είναι το πιό διάσημο κτίριο του κόσμου..." μου είχε πει ο ίδιος σε ανύποπτο χρόνο, χρόνια πριν. Αντίστοιχα ο μηχανικός θα πρέπει να ξεκινήσει τη σκέψη του από τον Αρχιμήδη και τον Ήρωνα τον Αλεξανδρέα και να φτάσει στη Formula 1, στα ηλεκτρονικά και στις σκέψεις που δεν έχουν κατορθωθεί ακόμα μέχρι σήμερα. Προσπαθώντας για πολλά χρόνια να κρατήσει τη σκέψη του καθαρή και το μέτρο του ελληνικό, ο Κορρές αναγκάστηκε σε στάση εν τέλει φιλοσοφική. Εξωσυμβατικός και φαινομενικά ανατρεπτικός στη high tech παράγκα του στη Πεντέλη, αγάπησε τις μηχανές σα παιδί. Ό τι κατασκεύασε αφήνει τον homo catanaloticous άναυδο. Δεν είναι μόνο η γέφυρα της Χαλκίδας, τα εκκλησάκια και οι καμινάδες που πάνε βόλτα, η υπέροχη γυναίκα μοτοσυκλέττα και τα άλλα γνωστά του επιτεύγματα. Είναι η απίστευτη σεζ λονγκ με τα καρούλια, η μικρή πισίνα για την κόρη του κάτω από το δένδρο, το μηκυναϊκό γραφείο, η σόμπα challenger και τόσα πολλά άλλα απλά και καθημερινά πράγματα που θα τύχουν σίγουρα ειδικής μελέτης κάποια στιγμή.

  Το αυτοκίνητο ήταν για τον Δημήτρη Κορρέ από πάντα μια αγάπη και ταυτόχρονα ένα πεδίο έρευνας. Ξεκινώντας από το θρυλικό διαφανές 2CV του (αμάξωμα απο plexiglass) και τις μοτοσυκλέττες, δεν έπαψε ποτέ να αναζητά το απόλυτο αυτοκίνητο. Ένα όχημα που θα μπορεί να κινηθεί στον δρόμο σαν formula 1 και στο χώμα σαν μοτοσυκλέττα trail ή cross. Γνωρίζοντας στη θεωρία και στην πράξη ΟΛΟ το αυτοκίνητο (κάθε του βίδα) μπόρεσε να εκτιμήσει την επαναστατικότητα τη σχεδίασης του 2CV ήδη από πολύ παλιά. Το σύνολο των γνώσεών του και το πείσμα της ερευνητικότητάς του τον έφεραν αντιμέτωπο με τα χαρτιά του και μετά με τόρνους, φρέζες και γραναζοκόφτες στο σπίτι του κι αργότερα στο εργαστήριό του. Χρειάστηκαν δέκα χρόνια σκληρής δουλειάς με μεγάλα προβλήματα και συνεχής αναζήτηση πόρων και υποστήριξης για να φτάσουμε στο KORRES PROJECT. Το πιό περήφανο project που είδαν τα μάτια μου μέχρι σήμερα. 100% μηχανικό, απλό, ευφυέστατο και απίστευτα δυνατό και όμορφο το θαυμαστό αυτοκίνητο του Δημήτρη Κορρέ είναι μια ακόμα εποποιϊα της σκέψης. Η ανάρτησή του έχει ήδη κατοχυρωθεί επίσημα αλλά κυρίως στα χείλη των μηχανικών του κόσμου σαν "η ανάρτηση Κορρέ" και τα video sτο youtube κάνουν τους μικρούς και μεγάλους πιτσιρικάδες να κλαίνε. Φαίνεται ότι ο Δημήτρης Κορρές κατόρθωσε αυτή τη φορά να συνομιλήσει με τους δασκάλους του.

   To Κοrres project 4 αποτελεί μια εντελώς ριζοσπαστική προσπάθεια, όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα αλλά και παγκοσμίως, καθώς οι δυνατότητες του είναι απεριόριστες και ανεξάντλητες. O λόγος της παρουσίασης του γυμνό ήταν ώστε να φανεί η λειτουργία της ανάρτησης, η οποία αποτελεί και το ατού του καθώς είναι διεθνώς αναγνωρισμένη και πατενταρισμένη. Μπορεί με χαρακτηριστική ευκολία να κινηθεί σε κάθε είδους επιφάνεια χωρίς να υπάρχει περιορισμός των ελαστικών που φορά, καθιστώντας το τη πρώτη προσπάθεια παγκοσμίως ενός τέτοιου ολοκληρωμένου “supercar” που μπορεί να κινηθεί με την ίδια άνεση σε πίστα, σε εκτός δρόμου όσο και σε χαλαρούς ρυθμούς για καθημερινές μετακινήσεις. Το διθέσιο πρωτότυπο έχει μήκος 3.920 χλστ, πλάτος 1.960 χλστ, ύψος 1.250 χλστ και μεταξόνιο 2.560 χλστ., χωρίς όμως να αποκλείεται στο μέλλον να χρησιμοποιηθεί ένα μεγαλύτερο σασί ώστε να προστεθούν και δύο πίσω θέσεις. Ζυγίζει 1.600 κιλά και φορά τον LS7 7.0-λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα της Corvette Z06 απόδοσης 505 ίππων, κάτι που του δίνει τη δυνατότητα να επιταγχύνει στα 0-100 χλμ/ώρα μέσα σε 3,8 δευτερόλεπτα ενώ έχει τελική ταχύτητα 300 χλμ/ώρα.

   Η κίνηση μπορεί να σταλθεί σε όλους τους τροχούς, ενώ υπάρχει η επιλογή η δύναμη του κινητήρα να στέλνετε μόνο στο πίσω άξονα. Διαθέτει τρία διαφορικά με κεντρικό κλείδωμα, με τη ροπή να στέλνεται σε αναλογία 33 % / 67 % για τον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, με τη συγκεκριμένη αναλογία να επιλέγεται καθώς θεωρήθηκε η βέλτιστη ώστε να περιορίζεται στο ελάχιστο η υποστροφή.

  Το ύψους του αυτοκινήτου αυξομειώνεται με ειδικό μηχανισμό με το “track mode” να είναι 5 εκατ. ενώ μπορεί να φτάσει έως και 50 εκατοστά. Η χαμηλότερη θέση του δίνει τη δυνατότητα να ακουμπάει στο έδαφος (χρησιμεύει και ως αντικλεπτική προστασία). Ακόμα, η άρθωση της ανάρτησης του κάθε άκρου είναι εκπληκτικά μεγάλη καθώς μια ρόδα μπορεί να σηκωθεί έως και 95 εκατοστά από το έδαφος με τις υπόλοιπες τρεις να έχουν επαφή με το δρόμο. Το εκπληκτικό της ανάρτησης είναι πως ο μπροστά δεξιός τροχός στην ουσία αλληλεπιδρά με τον πίσω αριστερό, ενώ ο μπροστά αριστερός με τον πίσω δεξιό. Η ανάρτηση απορροφά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος χωρίς τη παραμικρή ανωμαλία να μεταφέρεται μέσα στη καμπίνα.

   Στην οδική συμπεριφορά του πρωτοτύπου έχει συμβάλει και ο Έλληνας οδηγός αγώνων Βασίλης Ορφανός, γνωστός από τις συμμετοχές στο Rally Darar. Μιλήσαμε μαζί του και μας τόνισε και αυτός την εκπληκτική οδηγική συμπεριφορά του Korres Project 4 .

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου